Podem considerar el joc com una activitat que sorgeix
de manera natural en tots els infants. Mitjançant el joc els infants comencen a
relacionar-se amb el seu entorn, descobreixen les seves possibilitats,
descarreguen impulsos i expressen emocions, aprenen normes i regles de la
societat en la qual viuen i interpreten la realitat. El joc també afavoreix el
desenvolupament motor, afectiu, intel·lectual i social de tots els infants. Per
tan el joc és una font d’ aprenentatges i
és per totes aquestes raons que el considerem com una de les activitats bàsiques de la
nostra escola.
A la Baldufa considerem que aquest joc ha de ser
espontani, els nens i nenes han de poder escollir a què volen jugar, amb qui
volen jugar i quan volen jugar. Les educadores hem de proporcionar als infants
un material adequat a cada edat i l’espai
necessari per que ells/es puguin desenvolupar-lo de manera correcte i
lliurement.
Al Grup 3 els infants necessiten espais oberts on
puguin córrer, saltar, gronxar-se, jugar amb sorra...és per això que donem
molta importància a sortir cada dia al jardí on troben moltes activitats per satisfer
aquesta necessitat de moviment.
Però a aquesta edat també dediquen el seu temps a
activitats més tranquil·les i que requereixen més concentració així com
també habilitats manuals com per exemple jocs de construcció, peces d’
enfilar, ús de les tisores i el punxó, manipulació de diferents materials...Tots
aquests jocs són importants pel desenvolupament infantil, ja que afavoreixen la
motricitat de mans i dits, la coordinació mà- ull i la capacitat d’ atenció i
concentració entre d’altres coses.
Finalment a aquesta edat entre 2 i 3 anys, els infants
comencen a iniciar-se en el joc simbòlic, és a dir, imiten situacions de la
vida quotidiana així com també moments que observen en la seva realitat més
propera. Per tan hem d’oferir-los racons que facilitin aquest tipus de joc com
ara la cuineta, les nines, els cotxes...però també materials diversos per tal
d’afavorir la seva creativitat, per exemple una caixa gran pot perfectament
convertir-se en un cotxe, un llitet, un
escenari per cantar...
"L'infant té llibertat i oportunitat de manipular i utilizar la seva mà de forma lògica, amb conseqüències i fent servir diferents elements reals, desenvolupa una fort personalitat"
Maria
Montessori
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada