Ara que la majoria dels infants ja estan
més tranquils a l’escola i que nosaltres, les educadores, ja els comencem a conèixer més bé, hem
començat a oferir propostes que els
siguin interessants i que satisfacin la seva curiositat. Durant el procés
d’acolliment ens hem centrat principalment a cobrir les necessitats bàsiques
dels infants, a conèixer-los, a que ells coneguin el nou espai i a crear amb
ells un vincle de confiança que els permeti estar a gust a l’escola.
Aprofitem aquest espai per explicar-vos
una proposta que vàrem preparar un dia de la setmana passada, es tracta de la
panera de la tardor.
La
tardor és una estació de l’any que ens regala tot un conjunt d’estímuls per als
nostres sentits com ara els seus colors
càlids, ataronjats, daurats, la lluminositat que es concreta en les fulles dels
arbres, les fruites de la tardor...
Dins la panera, com podeu veure en les
imatges, els infants hi trobaven tot tipus de material natural com ara fulles,
pinyes, aglans, carbasses, castanyes...que ens ofereix aquesta estació de
l’any. De seguida la panera va despertar l’interès i la curiositat dels infants
que ja es desplacen i els que encara no ho fan també van tenir l’oportunitat de
participar de la proposta.
Com que en aquesta edat i sobretot els
infants més petits del grup, encara ho exploren tot mitjançant la boca, tot el
material petit o amb possibilitat de trencar-se i ser perillós estava dins
d’unes bosses de cel·lofana, aconseguint així que la manipulació fos del tot segura. Amb aquesta proposta volíem que els infants poguessin
manipular, experimentar i descobrir elements de la natura propis d’aquesta
estació de l’any: fulles, pinyes, aglans, carbasses, castanyes...
Jugar i gaudir amb elements naturals proporciona als
infants moltes sensacions noves estretament relacionades amb els sentits: gust,
tacte, olfacte... Per tant, s'inicien en la descoberta de característiques
perceptives (suau, rugós, tou i dur) fruit de l’exploració espontània dels
objectes de la panera. Aquesta
exploració espontània i diària que experimenten els infants a la nostra escola
els ajuda a construir nous aprenentatges.
En totes les propostes que oferim als
infants, el nostre paper com a educadores és el d’acompanyar als infants per
donar-los seguretat però sense intervenir sí no és del tot necessari.
Us volem deixar un recull d’imatges del
què va significar pels infants aquesta experiència, esperant que gaudiu molt:
"La prudència i l’autoconfiança es desenvolupen si deixem als
infants apropar-se poc a poc a una nova tasca sense interferir-hi"
-Emmi Pikler
Carme i Yolanda
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada