Com
us explicàvem a la última reunió, hi ha una sèrie de senyals que ens marquen que
el procés d’acolliment dels infants a l’escola va quedant enrere. Un d’aquests
senyals és el fet que els infants del nostre grup ja s’atreveixen a sortir de
l’estança quan veuen la porta oberta i durant aquestes darreres setmanes ho hem
aprofitat per sortir a investigar què hi ha fora de la nostra estança. Vam
començar esmorzant un dia en el vestíbul de l’escola, gaudint del racó dels
contes, d’una proposta amb instruments musicals i rodolant, gatejant i
començant a caminar (perquè n’hi ha que ja comencen a fer les primeres passes)
per tot aquest espai.
Durant
la següent sortida de l’estança vàrem anar més enllà arribant fins a la plaça,
que és l’espai polivalent de l’escola i que per la seva amplitud i la
diversitat de material que hi van trobar, va oferir moltes possibilitats per
treballar el moviment lliure així com la motricitat fina i la capacitat de
concentració. En aquest espai cadascú va trobar atractius per satisfer la seva
curiositat innata: va haver que es perseguien gatejant, d’altres que
s’amagaven, els més petits rodolaven i manipulaven tot el que trobaven. Aquesta
sortida l’hem repetit en més ocasions i sempre els ha agradat molt.
I l’
últim espai de l’escola que hem conegut fins ara ha estat el jardí, aprofitant
els dies que no ha fet tant de fred i que feia sol. El jardí ens ha permès el
contacte amb la resta de companys/es més grans de l’escola i les seves
educadores i així com jugar amb la sorra, fulles i començar a conèixer aquesta
part de l’escola.
Perquè
us feu una idea del que han viscut els vostres fills i filles en aquests
espais, us deixem un petit vídeo esperant que en gaudiu molt.
"Conservar la infantesa dins de cadascú
vol dir conservar la curiositat de conèixer, el plaer de comprendre, la
voluntat de comunicar."
Bruno
Munari
Una abraçada,
Carme i Yolanda
1 comentari:
Fantàstic!!! Moltes gràcies per compartir aquests moments.
Publica un comentari a l'entrada