Per l’infant
el joc és el punt de partida per al desenvolupament dels seus aprenentatges. La
línia metodològica que seguim a la Baldufa va molt encaminada en aquesta línia,
és a dir, els infants trien a què volen jugar, amb qui volen jugar i quan volen
jugar.
Mitjançant
aquest joc ells i elles van descobrint el seu entorn, coneixent els companys/es,
aprenent a compartir, a esperar, a concentrar-se en allò que estan fent...
Les mestres,
per la nostra part hem d’adequar l’espai i proporcionar el material necessari
per a què aquest joc lliure es desenvolupi correctament. I com ho fem? Intenten
variar el material que reben els infants, per tal de que sigui atractiu i ric
en les formes de presentació; d’aquesta manera el seu interès creix de forma considerable.
L’adult ha de ser conscient de tots els processos pels quals passen els infants
durant els primers anys de vida, els conegui i doni temps, espai,
tranquil·litat i material adequat a cadascun dels infants.
Avui volem
compartir amb vosaltres uns vídeos que hem pogut recollir d’aquests moments
màgics que podem viure cada dia aquí a l’escola.
Esperem que gaudiu mirant-los.
El
respecte a l’activitat autònoma de l’infant per part de l’adult suposa la
capacitat d’observar l’infant i comprendre que tot allò que l’infant de manera
autònoma en la seva activitat lliure ens pot servir de guia per saber què
necessita fer. –Sonia Kliass
Carme i Mireia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada