Bon dia Famílies!
Ja portem uns
quants dies de curs i tal i com heu pogut comprovar, hem anat deixant enrere
l’adaptació. Els infants ja es senten segurs i còmodes dins l’estança, coneixen
als companys, a les mestres de referència, els diferents espais que conformen
l’escola... així com també han interioritzat les rutines i les successions de
moments que hi ha en un dia a dia a l’escola. És per aquest motiu que ja portem
uns dies oferint i presentant diferents propostes als infants.
Com heu anat
comprovant cada matí, els nens i nenes quan arriben a l’estança es troben una
varietat de propostes que les mestres prèviament hem preparat i presentat amb
molta cura per tal que els hi cridi l’atenció i els convidi a experimentar,
jugar i descobrir.
Però l’estança, no
és l’únic espai en el qual podem oferir propostes. A l’escola entenem que el jardí
és un espai més per aprofitar i poder oferir propostes molt més lligades amb
l’entorn que ens envolta així com també amb les infinites possibilitats que ens
ofereix la natura. A vegades aquestes propostes les oferim nosaltres però
d’altres, és la natura mateixa qui condiciona l’espai i ofereix un munt de
possibilitats als infants per descobrir.
Com per exemple, un
dia de pluja. La Mar, la Júlia, l’Àlex i la Daniela van sortir al jardí per
poder jugar amb els basals que hi havia, poder saltar-hi, tocar la sorra
mullada, jugar amb el fang...
Un altre dia els
nens i nenes es van trobar un cargol! A partir d’aquí el vam recollir i el vam
estar cuidant. Li vam oferir enciam per menjar, el vam mullar...i fins i tot li
vam cantar la cançó del cargol perquè treies el cap...i al final ho vam
aconseguir! Va ser un moment molt emocionant pels infants!
D’altres propostes
però, hem estat les mestres les que les hem preparat per tal que els infants
quan sortissin al jardí es trobessin un espai atractiu, amb diferents possibilitats
per descobrir noves experiències, textures, sensacions, moments...
Tal i com diu Penny
Ritscher, mestra i assessora pedagògica:
“Un gran espai buit provoca
comportaments d’agitació, repetitius, cansats...En canvi, un espai articulat i
variat convida a comportaments intel·ligents: exploracions, descobertes,
intencions, trobades, col·laboracions, iniciatives, projectes, construccions...”
Hem fet bombolles
de sabó...
I també hem
experimentat amb herba i sorra...
Esperem que hagueu
gaudit mirant aquest recull d’imatges!
Abans d’acabar us
volem deixar una frase que resumeix molt bé la idea de jardí que tenim a
l’escola.
“Els espais exteriors de l’escola són
recursos educatius amb potència. Entre d’altres coses són llocs privilegiats de
contacte entre el centre educatiu i el territori, el social i el natural.”
(Penny Ritscher)
Fins aviat!
Mireia i Tatiana
1 comentari:
S'ho passen molt be!!!
Després a casa ens ho expliquen amb molta il·lusió.
Enhorabona!!!
Publica un comentari a l'entrada