1 de des. 2015

CONEIXEM NOUS ESPAIS

Com us explicàvem a la última reunió, hi ha una sèrie de senyals que ens marquen que el procés d’acolliment dels infants a l’escola va quedant enrere. Un d’aquests senyals és el fet que els infants del nostre grup ja s’atreveixen a sortir de l’estança quan veuen la porta oberta i durant aquestes darreres setmanes ho hem aprofitat per sortir a investigar què hi ha fora de la nostra estança. Vam començar esmorzant un dia en el vestíbul de l’escola, gaudint del racó dels contes, d’una proposta amb instruments musicals i rodolant, gatejant i començant a caminar (perquè n’hi ha que ja comencen a fer les primeres passes) per tot aquest espai.
Durant la següent sortida de l’estança vàrem anar més enllà arribant fins a la plaça, que és l’espai polivalent de l’escola i que per la seva amplitud i la diversitat de material que hi van trobar, va oferir moltes possibilitats per treballar el moviment lliure així com la motricitat fina i la capacitat de concentració. En aquest espai cadascú va trobar atractius per satisfer la seva curiositat innata: va haver que es perseguien gatejant, d’altres que s’amagaven, els més petits rodolaven i manipulaven tot el que trobaven. Aquesta sortida l’hem repetit en més ocasions i sempre els ha agradat molt.
I l’ últim espai de l’escola que hem conegut fins ara ha estat el jardí, aprofitant els dies que no ha fet tant de fred i que feia sol. El jardí ens ha permès el contacte amb la resta de companys/es més grans de l’escola i les seves educadores i així com jugar amb la sorra, fulles i començar a conèixer aquesta part de l’escola.
Perquè us feu una idea del que han viscut els vostres fills i filles en aquests espais, us deixem un petit vídeo esperant que en gaudiu molt.
"Conservar la infantesa dins de cadascú vol dir conservar la curiositat de conèixer, el plaer de comprendre, la voluntat de comunicar."
Bruno Munari


Una abraçada,
Carme i Yolanda




1 comentari:

albert ha dit...

Fantàstic!!! Moltes gràcies per compartir aquests moments.