27 d’oct. 2014

UNA VIVÈNCIA ESPECIAL

Els contes tenen un gran valor educatiu i són un bon recurs per exemple per explicar valors com ara el companyerisme, el respecte, la generositat... Els contes també afavoreixen moments de diàleg entre la persona adulta que l’explica i els infants i per a crear moments de calma dins l’estança.

Durant aquestes primeres setmanes del curs hem anat explicant diferents contes, però hi ha hagut un que de moment ha agradat més que els altres: es tracta del conte amb el títol De què fa gust la lluna" de Michael Grejniec. El conte explica que molts animals (tortuga, lleó, elefant, guineu...) volen saber de què té gust la lluna però no arriben a agafar-la i entre tots fan una torre per poder arribar-hi.
Quan comences a explicar un conte nou a un grup d’infants, en aquest cas també nou, no saps fins a quin punt comprenen i retenen la informació que van rebent, fins que qualsevol dia, de cop a l’estança t’ho fan saber.  Això és el que va passar un d’aquests dies a l’escola i m’agradaria compartir-ho amb vosaltres:

 
Acabàvem  d’entrar del jardí i amb un cd vell vaig projectar la llum del sol que entrava per la finestra, el que en diem “fer la rateta”. La llum es va reflectir a la paret de l’estança i va donar la casualitat que el dibuix semblava una lluna. Un dels infants que ho va veure va dir als altres “mireu la lluna, com la del conte, a la paret!” i la va assenyalar. Els companys/es van mirar i quan ho van veure es van acostar i igual que en el conte van intentar agafar la lluna i a comentar tot de coses, “no arribem”  “està molt amunt”...Un altre infant feia de lleó que intentava agafar la lluna, com passa en el conte.
Va ser un d’aquells moments màgics que et regala aquesta professió i que per sort la Yolanda va poder enregistrar en aquesta fotografia.

-Carme i Yolanda-