27 d’oct. 2015

EL JARDÍ DE L'ESCOLA

Bon dia Famílies!
Ja portem uns quants dies de curs i tal i com heu pogut comprovar, hem anat deixant enrere l’adaptació. Els infants ja es senten segurs i còmodes dins l’estança, coneixen als companys, a les mestres de referència, els diferents espais que conformen l’escola... així com també han interioritzat les rutines i les successions de moments que hi ha en un dia a dia a l’escola. És per aquest motiu que ja portem uns dies oferint i presentant diferents propostes als infants.
Com heu anat comprovant cada matí, els nens i nenes quan arriben a l’estança es troben una varietat de propostes que les mestres prèviament hem preparat i presentat amb molta cura per tal que els hi cridi l’atenció i els convidi a experimentar, jugar i descobrir.
Però l’estança, no és l’únic espai en el qual podem oferir propostes. A l’escola entenem que el jardí és un espai més per aprofitar i poder oferir propostes molt més lligades amb l’entorn que ens envolta així com també amb les infinites possibilitats que ens ofereix la natura. A vegades aquestes propostes les oferim nosaltres però d’altres, és la natura mateixa qui condiciona l’espai i ofereix un munt de possibilitats als infants per descobrir.
Com per exemple, un dia de pluja. La Mar, la Júlia, l’Àlex i la Daniela van sortir al jardí per poder jugar amb els basals que hi havia, poder saltar-hi, tocar la sorra mullada, jugar amb el fang...


Un altre dia els nens i nenes es van trobar un cargol! A partir d’aquí el vam recollir i el vam estar cuidant. Li vam oferir enciam per menjar, el vam mullar...i fins i tot li vam cantar la cançó del cargol perquè treies el cap...i al final ho vam aconseguir! Va ser un moment molt emocionant pels infants!



D’altres propostes però, hem estat les mestres les que les hem preparat per tal que els infants quan sortissin al jardí es trobessin un espai atractiu, amb diferents possibilitats per descobrir noves experiències, textures, sensacions, moments...
Tal i com diu Penny Ritscher, mestra i assessora pedagògica:  “Un gran espai buit provoca comportaments d’agitació, repetitius, cansats...En canvi, un espai articulat i variat convida a comportaments intel·ligents: exploracions, descobertes, intencions, trobades, col·laboracions, iniciatives, projectes, construccions...”
Hem fet bombolles de sabó...



I també hem experimentat amb herba i sorra...



Esperem que hagueu gaudit mirant aquest recull d’imatges!
Abans d’acabar us volem deixar una frase que resumeix molt bé la idea de jardí que tenim a l’escola.
Els espais exteriors de l’escola són recursos educatius amb potència. Entre d’altres coses són llocs privilegiats de contacte entre el centre educatiu i el territori, el social i el natural.” (Penny Ritscher)

Fins aviat!

Mireia i Tatiana

1 comentari:

Adrià M. ha dit...

S'ho passen molt be!!!

Després a casa ens ho expliquen amb molta il·lusió.

Enhorabona!!!